خمینی بزرگترین پدیده بیداری قرن

ایران تاریخ یادداشت‌ها

اگر چه دیر آمد اما با زنگ بیداری آمد.

پیرمردی به اسم خمینی بزرگترین جراغ های روشنفکری را نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان روشن نمود. خمینی بزرگ مردی که به تنهایی توانست نه فقط تمامیت اسلام را زیر سوال ببرد بلکه فاتحه تمام ادیان را بخواند. وی با نهضت خود آنچنان بیداری در جهان بوجود آورد که امروزه کمتر کسی را میتوان پیدا نمود که دین گریز نشده باشد! اگر چه بعید نیست گروهک هایی چون داعش و طالبان دست نشانده امریکا و صهیونیسم جهانی باشد، اما از دل تفکرات خمینی بیرون آمده اند، نطفه شوم تمام گروهک های وابسته به اسلام با تفکرات این پیرمرد متحجر و رادیکال بسته شد. وی به تنهایی موفق شد تمام دست آورد های اسلام ۱۴۰۰ ساله را نابود کند و رنسانس ملی مذهبی را پایه گذاری نماید.

انقلاب ۱۳۵۷ یک نعمت بزرگ تاریخی برای مردم ایران بود؟! اگر چه با ویرانی مملکت ایران مواجه شد، اما بنیان مذاهب را از بیخ کند و یک تنه ترمیناتور ادیان بود. وی به تنهایی منجر به ایجاد یک روشنگری تاریخی و گریز از بن بست جهالت دینی شد. خمینی برای کشور ما یک ضرورت تاریخی محض به معنای فلسفی آن بود. فلسفی از این جهت که به توده مردم یاد داد برای هر چیزی در پی منطق و استدلال آن باشند. خمینی تبدیل به فاکتوری شد که مردم را به پرسش وا داشت.

خمینی توجه مردم ما را به محتوا جلب کرد ، از این رو ترجیح دادند قران را فقط با صوت زیبا و فریبای عبدالباسط گوش نکنند و کمی هم به معانی فارسی آیات بپردازند، این شد که تازه فهمیدند دین اسلام بیشتر ، دین قتال و جنگ و غنیمت و اسیر و جزیه و سر و‌دست بریدن و قصاص و کتک زدن زنان و مجوز تجاوز به انسانهای مظلومی بنام کنیز و پسر بچه کانی به اسم موالی ، شهوت رانی حتا با دختران شیرخواره و قصه هایی کودکانه بیش نبود.
اگر پهلوی ادامه داشت ، بسیاری از جوانان ما هنوز با نهایت اخلاص منتظر اعتکاف ماه رجب و نوحه خوانی های محرم بودند، در حالیکه امروز این مراسم مذهبی وسیله تفریح و سرگرمی آنها گردیده.

خمینی کمک بزرگی به آگاهی مردم ایران و جهان کرد تاچهره عریان اسلام در بهترین شکل ممکن بر همگان آشکار گردد. خمینی یک نعمت بی مثالی بود که به مردم آموخت هر گنبد و بارگاهی را قدسی نپندارند. خمینی یک صفحه از تاریخ ایران بود اما کتابی قطور شد برای شناخت جهان بینی اسلامی و دموکراسی دینی و آزادی بیان و همچنین اقتصاد اسلامی که طبق فرمایش ایشان مال خر بود. او بود که ما را با تمدن، فرهنگ و هنر اسلامی و پیشرفت از دیدگاه اسلام آشنا نمود. وجود خمینی برکتی بود برای مردم نادانی که در ماه دیدندش و برای کسانی که شعار روح منی خمینی سر دادند، اما در واقع نکبتی بود برای بقیه و لکه ننگی بر دامن بشریت.

خمینی مفهوم نه شرقی نه غربی، مفهوم شعار استقلال آزادی بود و درک معجونی به اسم جمهوری اسلامی ، خمینی تفسیر رئوفت اسلامی بود، خمینی اگر چه برای ایرانیان و بخشی از جهان طناب داری بود، اما تبدیل به شلاقی روشنگری شد. برای فرزندان و نسل های بعدی ایران چراغی پر فروغ روشن نمود که بزرگترین اندیشمندان ایران نتوانستند همانندش باشند. این پیر مرد عقب افتاده و واپس گرا، به تنهایی دهها هزار کتاب نانوشته پیرامون روشنفکری و روشن بینی گردید! مردم ایران با آن اعتقادات مذهبی، تا اختلاس ها و کاپیتولاسیون آخوندی و رانت های اسلامی را به چشم نمی دیدند باورکردن این معجون برایشان سخت بود که حاکمیت مذهب اسلام چیست.

باور پذیری خمینی گره کوری بود که به دستان خودش باز شد.
برایم هیچ فرق نمیکند از این مقاله خوشتان بیاید یا نه.
من خوشحالم زیرا ، چه بخواهیم و‌چه نخواهیم ، فرزندان ما در چند سال آینده دنیایی بدون تفکرات خمینیسم و اسلامی تجربه خواهند نمود. و دیگر فریب پدیده ایی به اسم روحانیون را نمی خورند….

shapoor_shahpoori3634


ارسال نقد

نظر شما